School Sports between Reality and Aspiration for the Middle Education Stage
Main Article Content
Abstract
Study Title: School Sports between Reality and Aspiration for the Middle Education Stage – A Field Study on Some Middle Schools in Biskra Province.
Objective of the Study: The study aimed to identify the reality of school sports in Algeria at the middle education level and to propose measures and actions that could contribute to the advancement of school sports. This was achieved by investigating the main reasons preventing such sports practices within educational institutions. Among the most significant reasons identified were the neglect of the cultural association of school sports and the lack of regular school sports practices, along with other barriers such as inadequate physical facilities and resources.
Methodology: The researcher used a descriptive approach to align with the nature of the study. The sample of the study consisted of 38 physical education teachers from Biskra Province, selected randomly. A questionnaire was used as a tool to collect data, consisting of three main areas related to the research hypotheses, aiming to propose solutions that could enhance and promote school sports in Algeria.
Statistical Analysis: After statistical processing using the SPSS v25 software, the following results were obtained:
- The cultural association of school sports suffers from marginalization and neglect.
- School sports practices are neither organized nor regular.
- School sports continue to face numerous obstacles and challenges.
Article Details
Conference Proceedings Volume
Section

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
How to Cite
References
براهيم محمد سلامة. (1980). اللياقة البدنية الاختبارات والتدريب (ط2). القاهرة مصر: دار المعارف.
• امين انور الخولي. (2001). اصول التربية البدنية والرياضية . القاهرة: دار الفكر العربي.
• امين انور الخولي. (1996). الرياضة والمجتمع العدد 216 . الكويت: سلسلة عالم المعرفة .
• بوبكر بهناس. (2019). اثر التكوين قبل واثناء الخدمة على اداء اساتذة التعليم المتوسط، اطروحة دكتوراه. الجلفة، الجزائر: كلية العلوم الانسانية والاجتماعية .
• صابر بن عيسى. (2019). الرضا الوظيفي وعلاقته بجودة الحياة لدى اساتذة التربية البدنية والرياضية، اطروحة دكتوراه. بسكرة: معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية،جامعة محمد خيضر.
• علي بهادر وآخرون. (1988). معجم عربي مدرسي القبائي. الجزائر: المؤسس الوطنية للكتاب.
• ميرفت علي خفاجة ,مصطفى السايح محمد. (2008). المدخل الى طرائق التدريس التربية الرياضية. مصر: دار الوفاء لدنيا الطباعة والنشر ،الاسكندرية.
• هزرشي سليمان. (2021). واقع الرياضة المدرسية وفقا للقوانين والنصوص التشريعية الخاصة بممارسة الرياضة المدرسية. مجلة العلوم القانونية والاجتماعية جامعة زيان عاشور الجلفة المجلد السادس العدد الرابع ، 05.