The effectiveness of wooclap program in enhancing the teaching skill of the subject of teaching methods for students of the third stage in the college of Physical Education and Sports Sciences
DOI:
https://doi.org/10.26400/sp/59/7Keywords:
enhancing the teaching skillAbstract
The current research aims to identify (The effectiveness of wooclap program in enhancing the teaching skill of the subject of teaching methods for students of the third stage in the college of Physical Education and Sports Sciences), and the researcher used the experimental approach to achieve the goal of the research because it is more appropriate to the nature of the research. - 2018 AD, the research community consisted of students from the College of Physical Education and Sports Sciences - University of Diyala, students of the third stage for the academic year (2022-2023), and their number is (96) distributed over (3) divisions, which are (A, B, C)
As for the research sample, the researcher chose it using the random method by lottery method, where Division (A) was chosen as an experimental group whose members will be exposed to the independent variable (Wooclap program) and Division (B) as a control group as it will be taught according to the program used in teaching by the subject teacher, and the researcher used the bag Statistics (spss-26), and reached conclusions, including that the effective activities prepared within the (Wooclap) program had a positive role in developing the teaching skills of the experimental group, and it also recommended the adoption of the (Wooclap) program in the lesson of physical education because of its positive impact on Teaching skills for the lesson of teaching methods of physical education and sports sciences.
References
• Dabbageh ,Nada H.et at. (2000) 'Assessing a problem- Based Learning Approach to an Instructional Design Course;A case study performance Impartment Quarterly.•
ايات لازم وهيب: تأثير بعض تراكيب كيجان التعاونية في تعليم المواقف الخططية والتحكيمية بكرة قدم الصالات للطالبات، أطروحة دكتوراه, جامعة بغداد , كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة للبنات, 2022,
• ايات لازم وهيب: تأثير بعض تراكيب كيجان التعاونية في تعليم المواقف الخططية والتحكيمية بكرة قدم الصالات للطالبات، أطروحة دكتوراه, جامعة بغداد , كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة للبنات, 2022,
• بسمة نعيم محسن واخرون: تأثير استراتيجية التفكير البصري لذوي النمذجة الحسية في التحصيل المعرفي وتعلم مهارتي الضرب الساحق وحائط الصد بالكرة الطائرة للطالبات، بحث منشور، مجلة علوم الرياضة، العدد53، المجلد،14، 2022
• علي محمد : اثر استخدام بعض الوسائل التكنولوجية على تدريس مهارات وحدة تعليمية في الدرس التربية الرياضية , مجلة علوم وفنون الرياضة , م8 ,العدد 1 ,القاهرة , حلوان , 1996,
• فهد سيف الدين غازي ساعاتي: مناهج البحث العلمي في الادارة الرياضية , ط1 , العراق , البصرة , العربي للنشر والتوزيع , 2014
• لمياء حسن ديوان: اساسيات تصميم المناهج الدراسية في التربية البدنية، العراق ، دار مكتبة البصائر ،ط1 ، 2017
• ماجدة حميد كمبش: تطبيقات بحثية في طرائق تدريس التربية البدنية وعلوم الرياضة، العراق ،المطبعة المركزية لجامعة ديالى ، ط1 ،2017
• مها صبري حسن وفراس أكرم سليم: إثر استخدام استراتيجية التعلم التوليدي في التحصيل المعرفي والذات الأكاديمي والاتجاه نحو مادة طرائق التدريس، بحث منشور، مجلة علوم الرياضة، العدد23، المجلد،7، 2015
• ميساء نديم أحمد الياسين: أثر استراتيجية ورقة الدقيقة الواحدة في تقليل الاخفاق المعرفي وتحسين الجوانب النظرية والمعرفية في مادة طرائق التدريس للطالبات، بحث منشور، مجلة علوم الرياضة، العدد55، المجلد،15، 2023

Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2024 Journal of Sport Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.